118فایل- فروش فایل حجمی

وبلاگ فروشگاه 118فایل- اولین مرکز فروش فایل به صورت حجمی

118فایل- فروش فایل حجمی

وبلاگ فروشگاه 118فایل- اولین مرکز فروش فایل به صورت حجمی

مستند شهید دکتر مصطفی چمران

مستند شهید دکتر مصطفی چمران

مستند شهید دکتر مصطفی چمران شامل 2 فیلم می باشد که راجع به زندگینامه این شهید و صحبت های چندی از نزدیکان وی راجع به ایشان است.

مستند شهید دکتر مصطفی چمران

سال 1311 در نیمه های شب درویشی سرو پا برهنه پا به عرصه وجود نهاد و در آن شب هیچکس نمی دانست این مولود کیست و چه کسی خواهد شد؟ او مصطفی نام گرفت. وی سومین فرزند خانواده چمران بود، دو برادر بزرگتر از خود به نام های مرتضی و عباس داشت.

 

<p< p="">

 

 

مستند شهید دکتر مصطفی چمران – مستند شهید دکتر مصطفی چمران

او دوران ابتدایی خود را در دبستانی واقع در خیابان 15 خرداد گذراند. وی به انتخاب پدربزرگ خود دوران دبیرستان را در مدرسه دارالفنون تحصیل کرد و سال چهارم تحصیل این دوره به پیشنهاد یکی از معلمانش به صورت رایگان در مدرسه البرز مشغول به ادامه تحصیل گردید. لازم به ذکر است که این مدرسه تنها دبیرستان غیر رایگان در ایران محسوب می شد. وی سپس در رشته الکترومکانیک دانشکده فنی تهران به تحصیل پرداخت و در سال دوم دانشگاه به دلیل اینکه شاگرد ممتاز بود، برای ادامه تحصیل در همان رشته به یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا بورسیه شد. او دکترای خود را در یکی از سخت ترین رشته های علوم به نام پلاسمای هسته ای اخذ نمود. به دلیل موفقیت و ممتاز بودن دکتر شهید مصطفی چمران در رشته مذکور، از طرف دانشگاه آمریکا به وی پیشنهاد داده شد تا به عنوان استاد در این رشته فعالیت نماید.

مستند شهید دکتر مصطفی چمران – مستند شهید دکتر مصطفی چمران

شهید دکتر مصطفی چمران در آمریکا ازدواج کرده و صاحب 4 فرزند شد. همسر وی به نام تامس هیمن، اهل آمریکا بود و چون علاقه زیادی به دکتر چمران داشت به دین اسلام روی آورده و نام خود را به پروانه تغییر داد. دکتر شهید مصطفی چمران در آمریکا، با همکاری چند تن از دوستان خود به فعالیت های سیاسی پرداخت. از جمله این فعالیت ها می توان به اعتصاب یک هفته ای غذا، راهپیمایی 90 مایلی از نقاط مختلف به سمت سازمان ملل و تظاهرات به مناسبت ورود شاه اشاره نمود. وی حتی به سبب این اعتصاب غذا روانه بیمارستان شد. به دلیل انجام این فعالیت ها توسط ایشان، بورس تحصیلی وی از طرف رژیم شاه قطع گردید.

 

<p< p="">

 

 

مستند شهید دکتر مصطفی چمران

شهید دکتر مصطفی چمران در پی تظاهرات 15 خرداد به مصر رفته و در آنجا اولین پایگاه آموزش جنگ های مسلحانه را تاسیس نمود. وی در پی مشاهده تفرقه میان مسلمانان به دلیل جریان ناسیونالیسم عربی، به اعتراض و مخالفت با جمال عبدالناصر پرداخت. شهید دکتر مصطفی چمران پس از وفات عبدالناصر جهت تاسیس پایگاه چریکی به صورت مستقل، رهسپار لبنان شد و ...

   مستند شهید دکتر مصطفی چمران در 118فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.